
Gezondheidsnet
Volgens de Deense onderzoekers zou het gebruik van zonnebrandcrème dus kunnen leiden tot een vitamine D-tekort, zo schrijven zij in het British Journal of Dermatology.
OnderzoekTijdens studie werden de vitamine D-levels in het lichaam gemeten voor- en na blootstelling aan UV B-straling. Het onderzoek betrof 37 vrijwilligers bij wie verschillende hoeveelheden zonnebrandcrème met SPF 8 aangebracht: 0, 0,5, 1, 1,5 of 2 milligram per vierkante centimeter.
De UV B-straling in combinatie met de dunne lagen zonnebrandcrème leidde tot meer vitamine D in het lichaam. Alleen bij de dikste laag was dit niet het geval. Dit is de door de WHO aanbevolen hoeveelheid.
HerzienHet is voor het eerst dat onderzoek een dergelijk resultaat toont. Volgens de Deense wetenschappers suggereren hun resultaten dat de huidige richtlijnen van de WHO opnieuw bekeken moeten worden.
Meer op Gezondheidsnet.nl
- Visolie verlaagt de kans op diabetes
- Barbecue twee keer zo vies als wc-bril
- Voeten bevatten bijna 200 schimmels
- Kalfs- en rundvlees vaak besmet met ESBL
- Universeel griepvaccin op komst
- Dikke mensen overleven vaker op IC
- Zoutreductie moet wettelijk geregeld worden
- Genen voor langer leven ontdekt
- B-vitamines vertragen dementie
- Amandelen verwijderen effectief bij slaapapneu
bekijk ook
- Nieuws
- Schermpjes houden ons wakker
- Steeds meer Hongaren emigreren
- Mogelijk verband moord en uitgebrande auto
- Kinderen in ziekenhuis na ongeluk insecticide
- 25 extreem luie acties
- Sport
- Martin verovert leiderstrui in tijdrit Ronde van België
- Zieke en afgestapte Gesink 'zag er uit als een lijk'
- 'Inter neemt afscheid van trainer Stramaccioni'
- Boogerd wordt commentator bij Eurosport
- Vini Fantini ontslaat Di Luca: "Hij zoekt het maar uit"











