Champagne beschermt je hart

Entopic
Goed nieuws voor de feestdagen: champagne mag! Het sprankelende drankje is namelijk goed voor je hersenen, hart en bloedvaten. Deze theorie komt van Britse wetenschappers aan de universiteit van Reading.
Dat rode wijn goed is voor hart en bloedvaten is al langer bekend. De stofjes die daarvoor zorgen zitten niet in witte wijn, maar wel in champagne. Deze 'polypenolen' vind je ook in diverse cava's en prosecco's. Je hoeft dus niet eens de duurste fles open te trekken.
In september deed de universiteit van Reading een vervolgonderzoek door te kijken naar het cholesterolgehalte van proefpersonen die een flink glas champagne hadden gedronken. Hieruit zal blijken of de theorie klopt.
Bron: dailymail.co.uk
Champagne beschermt je hartBubbels mogen elke dagBubbels mogen elke dagEntopic2009-12-14T00:00:012009-12-14T00:00:01EntopicGoed nieuws voor de feestdagen: champagne mag! Het sprankelende drankje is namelijk goed voor je hersenen, hart en bloedvaten. Deze theorie komt van Britse wetenschappers aan de universiteit van Reading.Dat rode wijn goed is voor hart en bloedvaten is al langer bekend. De stofjes die daarvoor zorgen zitten niet in witte wijn, maar wel in champagne. Deze 'polypenolen' vind je ook in diverse cava's en prosecco's. Je hoeft dus niet eens de duurste fles open te trekken.In september deed de universiteit van Reading een vervolgonderzoek door te kijken naar het cholesterolgehalte van proefpersonen die een flink glas champagne hadden gedronken. Hieruit zal blijken of de theorie klopt.Bron: dailymail.co.ukseo_keywordsdieet,nieuws,afvallen,

































































bekijk ook
- Nieuws
- Bus belandt in rivier Peru: tientallen doden
- Zalm: begroting moet eerder klaar zijn
- Politie: moord op Wiels was huurmoord
- Enorme foto van Mars vrijgegeven
- Broos akkoord over meerjarenbegroting EU
- Sport
- Cancellara weer Zwitsers kampioen tijdrijden
- Scolari: "Neymar heeft klasse laten zien"
- Henrik Larsson (41) maakt eenmalige rentree
- Ster Neymar leidt Brazilië ook langs Mexico
- Hockeymannen doelpuntrijk naar laatste vier




